2022

Generalforsamling 2022

MØDEREFERAT

Mødedato og tid:  Onsdag den 30. marts 2022 kl.19.15
Emne: Ordinær Generalforsamling i Motions- og Bokseklubben Holstebro

Dagsorden:

1.    Velkomst.
2.    Valg af dirigent.
3.    Aflæggelse af bestyrelsens beretning v/ formanden.
4.    Aflæggelse af regnskab 2019 og 2020 v/ kasserer.
5.    Fastsættelse af kontingent.
6.    Nyt betalingskort til Motions- og Bokseklubben Holstebro.
Klubbens nuværende betalingskort er udløbet, og der skal bestilles en ny til klubben. Bestilling af nyt kort skal godkendes på klubbens generalforsamling.
7.    Indkomne skriftlige forslag.
8.    Valg:
·         Valg af kasserer (Connie modtager genvalg)
·         1 bestyrelsesmedlem (Anja modtager genvalg)
·         1 bestyrelsesmedlem
·         Valg af 2 revisorsuppleanter (bilagskontrollanter)
9.    Eventuelt.

——————————————————————————————————————-

Ad 1 – Velkomst:

På vegne af formanden, der var fraværende p.g.a. sygdom, bød Connie velkommen til den ordinære generalforsamling i Motions- og Bokseklubben Holstebro.         

Ad 2 – Valg af dirigent:

Vivi blev valgt som dirigent og gennemgik dagsorden for mødet.

Generalforsamlingen er varslet inden for reglerne – på klubbens Facebook side den 07.03.2022 og på klubbens hjemmeside den 14.03.2022.

Ad 3 – Aflæggelse af bestyrelsens beretning: 

Formanden havde indsendt en skriftlig beretning, som blev oplæst på mødet:

  • År 2021 startede med nedlukning på grund af Corona, men da vi endelig fik lov til at starte op igen var det med god opbakning fra klubbens medlemmer. Dette til trods for, at vi godt kan mærke, at nogle stadig har været nervøse for at blive smittet eller måske har fundet andre alternativer. Desværre blev vi ved juletid endnu en gang udfordret af nedlukning, hvilket betød at både juleafslutning og opstart i 2022 blev udsat. 
  • Vi har også holdt nogle enkelte arrangementer i løbet året. F.eks. holdt vi en lille uformel sommerafslutning på græsset med øl og sodavand. Herudover var bestyrelsen ude og gøre lidt reklame for klubben til et kommunalt arrangement på slagterigrunden. Arrangementet havde fokus på, hvilke fællesskaber der findes i kommunen. 
  • I forbindelse med selve træningen skal det nævnes, at vi – igennem gode kontakter 😉 – har fået lov til at låne udstyr af gymnasiet. Dette betyder en øget sult fra begge trænere – sultne efter fortsat at tilbyde varieret og forhåbentlig spændende træning. 
  • Fraset de mange udfordringer glæder det formanden, at klubbens medlemmer og bestyrelsen bakker kontinuerligt og solidt op om klubbens træning!! I forbindelse hermed skal der lyde et stort TAK! Der skal særligt lyde en stor tak til Berit og Flemming (par nr. 7), som af og til har hjulpet med af afholde træninger, hvis enten jeg eller Dan har været forhindret. Når jeg nu nævner Flemming og Berit, skal det også nævnes, at de begge lå meget tætte i kampen om at vinde titlen som årets fighter. Efter en fintælling viste det sig imidlertid, at det var Flemming, som løb med titlen og den fine T-shirt. Berit fik en lille anerkendelse i form af et gavekort som ”tak for kampen”. 
  • Afslutningsvis skal der lyde en tak fra bestyrelsen til Britt og Hans for at være gode til at være schouts – de har bragt masser af talenter til klubben.

Beretningen blev taget til efterretning af generalforsamlingen, og der er stor ros til klubbens to trænere, som formår at planlægge træning med god variation.

Ad 4 – Aflæggelse af regnskab v/ kasserer.

Connie gennemgik regnskabet for 2021.
Regnskabet viser et underskud på 13.777,06 kr.
Formuen pr. 31.12.2021 udgør 117.102,12 kr.  

Regnskabet blev godkendt af generalforsamlingen.

Ad 5 – Fastsættelse af kontingent.

Generalforsamlingen besluttede at hæve kontingentet på 450 kr. pr. halve år til 500 kr. pr. halve år. Kontingentstigningen træder i kraft for 2. halvår 2022.

Ad 6 – Nyt betalingskort til Motions- og Bokseklubben Holstebro.

Klubbens nuværende betalingskort er udløbet, og der skal bestilles en ny til klubben. Bestilling af nyt kort skal godkendes på klubbens generalforsamling.

Generalforsamlingen godkendte, at nyt kort bestilles.

Ad 7 – Indkomne skriftlige forslag. 

Ingen.

Ad 8 – Valg: 

Valg af kasserer: Connie blev genvalgt

1 bestyrelsesmedlem:  Anja blev genvalgt

1 bestyrelsesmedlem:  Dan blev valgt

Valg af 2 revisorsuppleanter (bilagskontrollanter): Lars og Michael blev genvalgt. 

Ad 9 – Eventuelt

Da medlemsantallet i klubben gerne må blive højere, blev der opfordret til, at medlemmerne fortsat er aktive ift. at hverve nye medlemmer. Studierabat til studerende kan overvejes.

Det blev foreslået, at der fremstilles et reklameopslag for klubben til ophængning på eks. uddannelsesinstitutioner og arbejdspladser.

Bestyrelsen arbejder på opdatering af billeder på hjemmesiden og fremstilling af video om klubben og fra træningen m.h.p. markedsføring på Facebook. John har marketingserfaring og tilbyder at hjælpe.

Med flere medlemmer til klubben vil bestyrelsen skulle drøfte en overordnet strategi ift. træningslokaler, træningstider og antallet af trænere. 

Der blev spurgt til, om klubbens trænere har adgang til trænerkurser, hvilket der er via klubbens medlemskab af DGI.

Et medlem foreslog besøg af gæstetræner.

Generelt opfordres klubbens medlemmer til løbende at komme med input til bestyrelsen ift. til gode idéer til træning m.m.