Generalforsamling 2026
MØDEREFERAT
Mødedato og tid: Mandag den 23. marts 2026 kl. 19.15
Emne: Ordinær Generalforsamling i Motions- og Bokseklubben Holstebro
1. Velkomst.
2. Valg af dirigent.
3. Aflæggelse af bestyrelsens beretning v/ formanden.
4. Aflæggelse af regnskab 2025 v/ kasserer.
5. Fastsættelse af kontingent.
6. Fastsættelse af dato for den årlige klubfest fremadret-tet.
Bestyrelsen foreslår, at klubben vælger en fast årlig dato for klubfest sådan, at flest mulige medlemmer får mulighed for at deltage.
7. Indkomne skriftlige forslag.
8. Valg:
• Valg af kasserer (Connie modtager genvalg)
• 1 bestyrelsesmedlem (Dan modtager genvalg)
• 1 bestyrelsesmedlem (Anja modtager genvalg)
• 2 bestyrelsessuppleanter
• 2 revisorsuppleanter (bilagskontrollanter)
9. Eventuelt.
Ad 1 – Velkomst:
Formanden bød velkommen til den ordinære generalforsamling i Motions- og Bokseklubben Holstebro.
Ad 2 – Valg af dirigent:
Signe blev valgt som dirigent og gennemgik dagsorden for mødet.
Generalforsamlingen er varslet inden for reglerne – på klubbens Facebook side og hjemmesiden den 25.01.2026.
Ad 3 – Aflæggelse af bestyrelsens beretning:
Klubben har i 2025 fået flot tilgang af nye medlemmer, og formanden takkede for, at medlemmerne er gode til at markedsføre klubben og få nye med. Der opfordres til fortsat at tage gæster, kolleger og venner med til træning.
Der har i 2025 været afholdt en enkelt træningsaktivitet ud over den almindelige træning for medlemmerne. Klubben havde besøg af et hold unge fra Holstebro Svømmeklub. Klubben vil gerne afholde flere enkelt-events.
I 2025 blev der afholdt klubfest den 11.04., en lille sommerafslutning i salen og juleafslutning i gymnasiets kantine. Ny klubfest afholdes den 27.03.2026, som Kresten og Susanne har tilbudt at lægge festlokale til på hjemadressen. I forhold til betaling af kontingent og egenbetaling til fest er det er vigtigt, at man påfører navn, og hvad der betales for ved overførsel af penge til klubbens konto.
Torsdagstræningen har været med Signe som træner i Thomas’ fravær, der nu lakker mod enden, hvor Thomas inden for en overskuelig fremtid er tilbage om torsdagen.
Beretningen blev godkendt af generalforsamlingen.
Ad 4 – Aflæggelse af regnskab v/ kasserer.
Connie gennemgik regnskabet for 2025.
Regnskabet viser et overskud på 8.040,28 kr.
Formuen pr. 31.12.2025 udgør 114.170,71 kr.
Regnskabet blev godkendt af generalforsamlingen.
Ad 5 – Fastsættelse af kontingent.
Kontingentet på 500 kr. pr. halve år fastholdes.
Ad 6 – Fastsættelse af dato for den årlige klubfest fremadrettet.
Det blev vedtaget, at den årlige klubfest afholdes den første fredag i marts måned.
Ad 7 – Indkomne skriftlige forslag.
Ingen.
Ad 8 – Valg
- Valg af kasserer (Connie modtager genvalg) – Connie blev valgt.
- 1 bestyrelsesmedlem (Dan modtager genvalg) – Dan blev valgt.
- 1 bestyrelsesmedlem (Anja modtager genvalg) – Anja blev valgt.
- 2 bestyrelsessuppleanter – Rikke blev genvalgt og Flemming blev valgt.
- 2 revisorsuppleanter (bilagskontrollanter) – Michael og Brit blev genvalgt.
Ad 9 – Eventuelt.
Der blev aftalt at nedsætte et lille vedligeholdelsesteam bestående af Michael, Hans, Flemming og Dan, som vil sørge for en løbende gennemgang af boksesækkene, så de er i god stand.
Formanden honorerede medlemmerne for at tage godt hånd om klubbens unge medlemmer, hvor nogle måske har det lidt svært. Klubben vil gerne støtte op om, at denne målgruppe kommer i gang med en motionsaktivitet.
Formanden opfordrede medlemmerne til at melde sig til træning i god tid, så der bliver de bedste forudsætninger for trænerne til at tilrettelægge træningen.
Medlemmerne rettede en stor tak til trænerne for god træning gennem året.
Bestyrelsen v/:
Thomas Skovsgaard, Connie Carstens, Signe Dyekjær Skovsgaard, Dan Olsen, Anja Larsen
